مشاهیر و شخصیت های برجسته آلمانی

آلمان در طول تاریخ خود، مهد تمدن ها و خاستگاه شخصیت های برجسته ای در زمینه های مختلف بوده است. از فیلسوفان و شاعران گرفته تا دانشمندان و هنرمندان، آلمانی ها سهم بسزایی در پیشرفت بشریت داشته اند. در این مقاله، به معرفی برخی از مشهورترین و برجسته ترین شخصیت های آلمانی در حوزه های مختلف می پردازیم:

فیلسوفان:

ایمانوئل کانت:(1724-1804) فیلسوف آلمانی و یکی از تاثیرگذارترین متفکران عصر روشنگری. او به خاطر نظریات خود در زمینه معرفت شناسی، اخلاق و زیبایی شناسی مشهور است.

ایمانوئل کانت

 

گئورگ ویلهلم فردریش هگل:(1770-1831) فیلسوف آلمانی و یکی از چهره های اصلی ایده آلیسم آلمانی. او به خاطر نظریات خود در زمینه تاریخ، فلسفه دین و فلسفه دولت مشهور است.

گئورگ ویلهلم فردریش هگل

 

فریدریش نیچه:(1844-1900) فیلسوف، نویسنده و منتقد فرهنگی آلمانی. او به خاطر دیدگاه های نوآورانه و تحول آفرین خود در زمینه های مختلف فلسفی مانند اخلاق، هنر، تاریخ، علم و مذهب مشهور است.

فریدریش نیچه

نویسندگان و شاعران:

یوهان ولفگانگ فون گوته:(1749-1832) شاعر، نویسنده، نمایشنامه نویس و دانشمند آلمانی. او به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات آلمان و یکی از برجسته ترین چهره های عصر روشنگری شناخته می شود. برخی از آثار مشهور او عبارتند از: “رنج های جوان ورتر”، “فاוסט” و “دیوان غربی-شرقی”.

یوهان ولفگانگ فون گوته

 

فردریش شیلر:(1759-1805) شاعر، نمایشنامه نویس، فیلسوف و مورخ آلمانی. او به خاطر نمایشنامه هایش، مانند “دزدان” و “توطئه فیسکو”، و همچنین اشعار حماسی اش، مانند “ترانه ناقوس” شناخته می شود.

فردریش شیلر

 

توماس مان:(1875-1955) رمان نویس، داستان کوتاه نویس و مقاله نویس آلمانی. او به خاطر رمان های حماسی خود، مانند “بودنباخ” و “کوه جادویی”، و همچنین رمان های تحلیلی خود، مانند “دکتر فاوستوس” و “تترادولوژی یوسف” مشهور است.

توماس مان

 

دانشمندان:

آلبرت انیشتین :(1879-1955) فیزیکدان نظری آلمانی الاصل که به خاطر نظریه نسبیت خود مشهور است. او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیزیکدانان تمام دوران شناخته می شود و نظریات او انقلابی در درک ما از فضا، زمان، گرانش و نور ایجاد کرد.

آلبرت انیشتین

 

ماکس پلانک:(1858-1947) فیزیکدان آلمانی که به خاطر بنیانگذاری نظریه کوانتوم شناخته می شود. او به عنوان یکی از بنیانگذاران فیزیک مدرن شناخته می شود و کار او راه را برای بسیاری از پیشرفت های دیگر در فیزیک، از جمله توسعه مکانیک کوانتومی و فیزیک هسته ای، هموار کرد.

ماکس پلانک

 

ورنر هایزنبرگ:(1901-1976) فیزیکدان آلمانی و یکی از بنیانگذاران مکانیک کوانتومی. او به خاطر اصل عدم قطعیت خود مشهور است، که بیان می کند که نمی توان موقعیت و تکانه یک ذره را همزمان با دقت نامحدود اندازه گیری کرد.
ورنر هایزنبرگ

 

 

موسیقی دانان:

لودویگ فان بتهوون:(1770-1827) آهنگساز آلمانی که به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان تمام دوران شناخته می شود. او به خاطر سمفونی ها، کنسرتوهای پیانو و سونات هایش مشهور است.

لودویگ فان بتهوون

 

یوهان سباستین باخ:(1685-1750) آهنگساز و نوازنده آلمانی که به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان دوره باروک شناخته می شود. او به خاطر آثار خود برای ارگ، کلاویه و کر شناخته می شود.

یوهان سباستین باخ

 

ریچارد واگنر:(1813-1883) آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده اپرا و نظریه‌پرداز آلمانی. او به خاطر اپراهایش، مانند “حلقه نیبلونگ” و “تریستان و ایزولده” مشهور است.

ریچارد واگنر

 

نقاشان:

آلبرشت دورر:(1471-1528) نقاش، حکاکی، چاپگر و نظریه‌پرداز آلمانی دوره رنسانس شمالی. او به خاطر چاپ های حکاکی و قلمی و نقاشی های خود از پرتره، مناظر و موضوعات مذهبی مشهور است.

آلبرشت دورر

 

کاسپار داوید فردریش:(1774-1840) نقاش رمانتیک آلمانی که به خاطر نقاشی های منظره خود از کوه ها، دریاها و جنگل ها مشهور است. او اغلب از خرابه ها و اشیاء دیگر برای نشان دادن گذر زمان و ناچیزی زندگی انسان استفاده می کرد.

کاسپار داوید فردریش

 

هانس هولباین جوان:(1497-1543) نقاش و چاپگر آلمانی دوره رنسانس. او به خاطر پرتره هایش از افراد مشهور، از جمله پادشاهان، ملکه ها و دانشمندان مشهور است.

هانس هولباین جوان

 

اینها فقط تعداد کمی از مشاهیر و شخصیت های برجسته آلمانی در طول تاریخ هستند. آلمان مهد بسیاری از نوابغ دیگر در زمینه های مختلف علمی، هنری، ادبی و سیاسی بوده است.

آیا شخصیت آلمانی خاصی مورد علاقه شما هست که مایلید در مورد او بیشتر بدانید؟